W przetargu ogłoszonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe na modernizację linii kolejowej Białystok-Ełk nie wpłynęły protesty na wysokość zamówienia ani na wykluczenie podmiotów z państw spoza UE.
Przetarg jest pierwszym zorganizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe, z którego wykluczeni zostali wykonawcy mający siedzibę poza UE, Europejskim Obszarem Gospodarczym oraz podmioty z państw, które nie są objęte porozumieniem o zamówieniach rządowych w ramach WTO, czyli m.in. z Turcji i Chin.
Przypomnijmy, że modernizacja 100-km odcinka linii kolejowej Białystok-Ełk będzie kosztować ok. 6 mld złotych. To największy przetarg w historii PKP. Dzięki tej inwestycji pasażerowie pokonają dystans między Białymstokiem a Ełkiem w 55 minut przy prędkości 200 km/h. W ramach modernizacji m.in. powstaną dwa tory (obecnie jest jeden), które będą zelektryfikowane.
Linia ta jest elementem Rail Baltica, czyli połączenia krajów UE od Morza Północnego do Morza Bałtyckiego. Prace mają zakończyć się do 2029 r.
Firmy zainteresowane przetargiem swoje oferty mogą składać do końca marca, a inwestycja ma być dofinansowana ze środków unijnych.
PAP
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez