Kanał Elbląski: nowe wielkie otwarcie
2015-05-28 11:55:33(ost. akt: 2015-05-28 11:57:32)
29 maja 2015 roku odbędzie się w Buczyńcu uroczyste otwarcie całego szlaku żeglownego Kanału Elbląskiego. Po blisko 3 latach, podczas których ten unikalny szlak wodny był remontowany, ponownie będzie można przepłynąć z Ostródy do Elbląga.
Kanał jest najdłuższym kanałem żeglownym w Polsce i unikatem na skalę światową. To jedyny szlak żeglowny na świecie, po którym statki nie tylko płyną, ale również jadą … po trawie.
- Kanał Elbląski zawsze był magnesem, który przyciągał do naszego regionu turystów – mówi wicemarszałek województwa warmińsko-mazurskiegoJacek Protas, odpowiedzialny w zarządzie województwa za rozwój turystki, – Po gruntowanej rewitalizacji szlak zyska jeszcze większe znaczenie i szanse na stanie się naszym kolejnym - po Wielkich Jeziorach Mazurskich i Grunwaldzie - flagowym produktem turystycznym na skalę co najmniej europejską.
Kanał Elbląski na całej swojej dlugości zostanie otwarty dla żeglarzy. Żegluga na całej długości Kanału będzie możliwa już od 1 czerwca 2015 r. Wszystkie pochylnie (licząc od strony Elbląga: Całuny, Jelenie, Oleśnica, Kąty i Buczyniec) będą czynne codziennie od godz. 9 do 18 aż do końca września. Wcześniej wyremontowano śluzy Zieloną i Miłomłyn, a także śluzy Ostróda i Mała Ruś na bocznym szlaku z Ostródy przez Jezioro Pauzeńskie, jezioro Szeląg Wielki i Szeląg Mały do Starych Jabłonek.
Kanał Elbląski nie przechodził generalnego remontu od momentu jego powstania, czyli od 150 lat.
Przypomnijmy, że rewitalizacja Kanału Elbląskiego rozpoczęła się w październiku 2012 roku, kosztowała 115 milionów złotych, z czego ponad 48 milionów pochodziło z funduszy unijnych. Objęła kapitalny remont na odcinku pięciu zabytkowych pochylni (Buczyniec, Kąty, Oleśnica, Jelenie, i Całuny), czterech śluz (Miłomłyn, Zielona, Ostróda, Mała Ruś) oraz odmulanie i umocnienie linii brzegowej niektórych odcinków na szlaku Kanału Elbląskiego. Została także odnowiona Izba Historii Kanału Elbląskiego w Buczyńcu.
Przypomnijmy, że rewitalizacja Kanału Elbląskiego rozpoczęła się w październiku 2012 roku, kosztowała 115 milionów złotych, z czego ponad 48 milionów pochodziło z funduszy unijnych. Objęła kapitalny remont na odcinku pięciu zabytkowych pochylni (Buczyniec, Kąty, Oleśnica, Jelenie, i Całuny), czterech śluz (Miłomłyn, Zielona, Ostróda, Mała Ruś) oraz odmulanie i umocnienie linii brzegowej niektórych odcinków na szlaku Kanału Elbląskiego. Została także odnowiona Izba Historii Kanału Elbląskiego w Buczyńcu.
Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
:( #1922345 | 178.36.*.* 2 lut 2016 03:59
ale lipa :(
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
et #1743176 | 217.99.*.* 28 maj 2015 19:47
to jest Kanał Ostródzko-Elbląski
odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
pytanie #1743071 | 91.233.*.* 28 maj 2015 16:51
Żeglownego czy żeglugowego??
odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
brawo Deutsches Reich za ta atrakcje #1742943 | 87.163.*.* 28 maj 2015 12:18
dgyby nie wy to nie mieli by co zagrabic...
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)