Trasa ścieżka: "Łąki Pisowodzkie"

2011-01-27 14:26:58 (ost. akt: 2013-07-16 14:31:59)
Łupki: widok na jezioro Roś

Autor zdjęcia: Mieczysław Kalski

Plan trasy: Pisz - Łupki - Kocioł Duży - Rakowo Piskie - Liski - Bogumiły - Pogubie Średnie - Pisz. Długość: 54 km.

Opis trasy:

0,0 km
wycieczkę rozpoczynamy spod punktu IT (budynek Piskiego Domu Kultury. plac Daszyńskiego 16). Kierujemy się w stronę mostu drogowego na Pisie.

0,3 km
Rondo. Skręcamy w lewo pod most kolejowy. Za mostem skręcamy w Al. Turystów i jedziemy wzdłuż Pisy.

2,0 km
plaża miejska. Jeżeli nie mamy ochoty na wylegiwanie się na plaży, skręcamy na skrzyżowaniu w prawo.

2,8 km
skręt w lewo na Łupki.

7,2 km
koniec wsi Łupki. Do lasu wjeżdżamy szutrową drogą, która biegnie równolegle do jeziora Roś.

8,2 km
po lewej pole namiotowe „Stoczek”. Mijamy ośrodki wypoczynkowe. Droga z szutrowej przechodzi w piaskową. Wokół las sosnowy, mocno zniszczony po huraganie z 2002 r.

10,8 km
z lewej strony mijamy przydrożny krzyż oraz nieliczne zabudowania wsi Rybitwy. Droga brukowana zachowała się tu jeszcze z czasów międzywojnia.

11,3 km
rozjazd 3 dróg. Skręcamy w lewo w drogę środkową. Kierujemy się w stronę zniszczonego młodnika sosnowego.

12,3 km
skrzyżowanie. Wyjeżdżamy na pola uprawne. Aleja wysadzona jest tarniną, głogiem i drzewami liściastymi.

13,9 km
można pozwolić sobie na chwilę wytchnienia. Kolejne miejsce do urządzenia pikniku za 5,40 km.

14,1 km
na skrzyżowaniu dróg polnych skręcamy w prawo.

14,8 km
po lewej pierwsze zabudowania wsi Kocioł. Skręcamy w lewo.

15,1 km
wyjeżdżamy na drogę asfaltową. Skręt w prawo.

15,6 km
skrzyżowanie z drogą wojewódzką na Pisz. Jeżeli już mamy zamiar wracać, należy skręcić w prawo. Latem należy uważać na duży ruch samochodowy. Kontynuujemy wycieczkę, przecinając szosę i wjeżdżając na drogę szutrową. Po prawej – żwirowisko.

17,1 km
Przejazd kolejowy. Przed nami wieś Stare Guty. Sklep.

17,7 km
na skrzyżowaniu przy kościele skręcamy w lewo. Wyjeżdżamy ze wsi żwirową drogą, klucząc pomiędzy żwirowiskami.

20,8 km
dojeżdżamy do skrzyżowania z drogą asfaltową. Skręcamy w prawo, w stronę wsi Rakowo Piskie. Wieś ta to byłe Państwowe Gospodarstwo Rolne.

23,5 km
wieś Szymki

25,6 km
skrzyżowanie na wieś Liski. Skręcamy w prawo, po lewej zostawiając krzyż u zbiegu dróg.

27,2 km
wieś Zawady

31,4 km
wieś Bogumiły

31,7 km
skrzyżowanie. Po prawej stronie szosy piętrowy budynek typu „klocek”. Przy nim skręcamy w prawo w polną drogę. Po lewej stronie mamy sklep spożywczo-przemysłowy. Jest to ostatni sklep na trasie.

32,1 km
skrzyżowanie 3 dróg. Skręcamy w prawo, w pierwszą drogę od prawej.

35,0 km
wjeżdżamy na teren nieistniejącej już wsi Stare Bogumiły. W oddali rampa kolejowa. Linię kolejową prowadzącą aż do granicy polsko-pruskiej rozebrano tuż po zakończeniu II wojny światowej. Wśród lasu i zarośli można dostrzec zarys fundamentów domów mieszkalnych.

35,2 km
nasyp kolejowy

35,8 km
skrzyżowanie z drogą krajową Warszawa – Pisz. Skręcając w prawo można dojechać do Pisza (ok. 13 km.). Należy uważać na bardzo duży ruch na szosie. Szlak rowerowy przecina szosę i wiedzie na Most Jana na Pisie.

36,1 km
most

36,7 km
droga brukowana. Na rozjeździe skręcamy w prawo.

38,9 km
na skrzyżowaniu niebieska tablica – kierunkowskaz. Skręcamy w lewo – kierunek Pogobie Średnie.

44,4 km
wieś Pogobie Średnie. Skręcamy w prawo

52,0 km
Pisz

52,4 km
skrzyżowanie z ul. Gdańską. Skręcamy w prawo.

53,6 km
Plac Daszyńskiego

źródło: Lokalna Organizacja Turystyczna „Mazury Południowe” w Piszu

Czekamy na Wasze zdjęcia i opisy pięknych zakątków regionu, kliknij tutaj, aby dodać swój artykuł lub skontaktuj się z nami pod adresem redakcja@mojemazury.pl.