Trasa rowerowa:Mikołajki - Jora Wielka - Ryn - Skorupki - Tałty - Mikołajki

2011-03-23 07:00:00
Na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich

Autor zdjęcia: Sławomir Kędzierski

Przebieg trasy:Mikołajki - Prawdowo - Jora Wielka - Notyst Wielki - Wejdyki - Ryn - Rybical - Skorupki - Tałty - Mikołajki. Długość trasy: ok. 47 km

Trasa łatwa, wiedzie wokół jezior: Ryńskiego i Tałt, które są na szlaku żeglugowym Wielkich Jezior Mazurskich. Podczas jazdy będziemy mogli podziwiać błękit wody oraz białe trójkąty żagli. Jedziemy w większości drogami polnymi i leśnymi, mijając typowo turystyczne miejscowości. Trasa o wspaniałych walorach krajobrazowych.

1 - kilometry liczone od początku szlaku
2 - kilometry liczone od końca szlaku

0.00 46.70 Wyjeżdżamy z Mikołajek z placu Wolności, przejeżdżamy parking samochodowy i wchodzimy na most pomiędzy jeziorami Tałty i Mikołajskim. Jedziemy prosto i docieramy do ulicy Mrągowskiej, gdzie skręcamy w lewo. Przejeżdżamy pod wiaduktem, mijamy po prawej Hotel „Gołębiewski”.

1.50 45.20 W Prawdowie przy przystanku PKS skręcamy w prawo, po 300 m ponownie skręcamy w prawo w drogę żwirową. Po obu stronach rozciągają się pola, teren lekko pagórkowaty.

5.00 41.70 Dojeżdżamy do Starych Sadów. Jedziemy szosą wzdłuż bardzo popularnego wśród żeglarzy jeziora Tałty

10.40 36.30 Dojeżdżamy do Jory Małej, po lewej prześwit na jezioro Kuchenka, 400 m dalej przejeżdżamy przez mostek w Jorze Wielkiej. Za nim zaczyna się bruk i 350 m podjazd.

11.10 35.60 Na skrzyżowaniu w Jorze Wielkiej skręcamy w prawo, mijamy sklep, bar.

12.20 34.50 Na rozjeździe skręcamy w prawo przez 100 m lekko podjeżdżamy pod górę, po 200 m jedziemy lasem.

13.70 33.00 Dojeżdżamy do skrzyżowania. Kierujemy się w prawo. Z tej samej strony roztacza się widok na jezioro Ryńskie, droga lekko pofałdowana.

15.90 30.80 Ponownie skrzyżowanie, kierujemy się w prawo, po 400 m w Notyście Wielkim wjeżdżamy na asfalt. Przejeżdżamy przez las.

18.00 28.70 Skręcamy w prawo w leśną drogę, podjeżdżamy pod górkę i następnie za budynkiem mieszkalnym skręcamy w prawo.

19.50 27.20 W Wejdykach na skrzyżowaniu obok obelisku kierujemy się w lewo. Jedziemy 150 m i skręcamy w prawo. Po 350 m wjeżdżamy do lasu, w którym mijamy pole namiotowe.

21.90 24.80 Dotarliśmy do drogi asfaltowej, skręcamy w prawo. UWAGA! - zachowujemy ostrożność ze względu na ruch samochodowy.

25.00 21.70 Wjeżdżamy na plac Wolności w Rynie, możemy obejrzeć zamek krzyżacki – obecnie hotel lub zrelaksować się nad wodą. Wyjeżdżamy z Rynu, ul. Kopernika, następnie Sikorskiego.

26.20 20.50 Na skrzyżowaniu przy drogowskazie na Rybical w prawo

28.20 18.50 Jesteśmy w starej mazurskiej miejscowości Rybical – wsi turystycznej ze wspaniałym drzewostanem sosnowo-świerkowym i czerwonymi dębami. Mijamy sklep, za nim na rozjeździe 200 m dalej jedziemy w prawo.

30.00 16.70 Wjeżdżamy do lasu, droga szeroka dobrze wyjeżdżona.

31.60 15.10 Przy polu namiotowym skręcamy w prawo. Po 500 m na rozdrożu udajemy się w lewo w boczna drogę, jedziemy nią 300 m i na skrzyżowaniu skręcamy w lewo. 400 m dalej odbijamy w prawo. Po obu stronach otacza nas sosnowy las.

33.40 13.30 Uwaga – ostry zjazd, przejeżdżamy przez drewniany mostek na kanaliku łączącym jezioro Tałty z jego zatoką Skwal. Jest to dobre miejsce na krótki odpoczynek.

34.50 12.20 Dojeżdżamy do miejscowości Skorupki, jedziemy prosto, przejeżdżamy koło pola namiotowego.

35.50 11.20 Rozjazd. Trzymamy się cały czas głównej drogi, po obu stronach rozciągają się łąki.

37.30 9.40 Przejeżdżamy przez most na kanale Tałckim, droga piaszczysta.

40.30 6.40 Jesteśmy w Tałtach, wjeżdżamy na bruk, który po kilometrze przechodzi w asfalt – ruch samochodowy niewielki.

45.40 1.30 W Mikołajkach dojeżdżamy do drogi głównej, skręcamy w prawo i po 200 m przejeżdżamy przez most nad torami. Po lewej widzimy budynek stacji PKP, my zaś skręcamy w prawo, przed mostem skręcamy w lewo.

46.70 0.00 Wjeżdżamy na plac Wolności w Mikołajkach
żródło: CIT Mrągowo

Czekamy na Wasze zdjęcia i opisy pięknych zakątków regionu, kliknij tutaj, aby dodać swój artykuł lub skontaktuj się z nami pod adresem redakcja@mojemazury.pl.
Zobacz w naszej bazie
  • Ryńskie

Jezioro Ryńskie

Połączone od południa z jeziorem Tałty. Tworzą najgłębszy zbiornik w kompleksie Wielkich Jezior Mazurskich. Jezioro o bardzo...

• Tałty

Jezioro Tałty

Połączone od północy z jeziorem Ryńskim. Tworzą najgłębszy zbiornik w kompleksie Wielkich Jezior Mazurskich. Jezioro o dobrze...