Ok. 6 mld zł będzie kosztowała modernizacja 100-km odcinka linii kolejowej Białystok-Ełk. — To największy przetarg w historii — poinformował minister infrastruktury Dariusz Klimczak podczas ogłaszania przetargu na ten odcinek Rail Baltica, który podkreślił, że to "największy w historii modernizacji" Polskich Linii Kolejowych przetarg na przebudowę linii kolejowej.
— Wartość tego przetargu to ok. 6 mld zł. Dotychczas jeszcze tego typu wielkości modernizacja nie występowała w historii modernizacji linii kolejowych — podkreślił minister infrastruktury.
— Wartość tego przetargu to ok. 6 mld zł. Dotychczas jeszcze tego typu wielkości modernizacja nie występowała w historii modernizacji linii kolejowych — podkreślił minister infrastruktury.
Podał, że dzięki tej inwestycji pasażerowie pokonają dystans między Białymstokiem a Ełkiem w 55 minut przy prędkości 200 km/h. — To będzie zmiana bardzo zasadnicza, ponieważ skróci czas przejazdu o ok. pół godziny — mówił szef MI. Dodał, że linia ta jest elementem Rail Baltica, czyli połączenia od Morza Północnego do Morza Bałtyckiego.
Minister wyraził nadzieję, że prace na linii Białystok-Ełk zakończą się do 2029 r. W ramach modernizacji m.in. powstaną dwa tory.
Obecnie to linia jednotorowa, gdzie maksymalna prędkość wynosi 100 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych. Po modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły jeździć od 160 do 200 km/h, a pociągi towarowe - 120 km/h. W ramach prac zostanie zmodernizowanych osiem stacji i dziesięć przystanków osobowych, gdzie zostanie zainstalowany system szybkiej informacji pasażerskiej, a infrastruktura będzie odpowiadać dzisiejszym standardom.
Przetarg powinie zostać rozstrzygnięty do końca roku, a wykonawca będzie miał 35 miesięcy na wykonanie wszystkich prac budowlanych.
oprac. ih, źródło: PAP
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez